Tänkte börja inlägget med ännu en protein cookie dough
Gudarna ska veta att jag har testat ett tiotal olika sätt att göra en godkänd nyttig/protte cookie dough på, och de bästa skrev jag aldrig ner, vilket stör mig något så enormt. Men denna blev inte alls så tokig! 
Äts helst samma dag eller dagen efter, men måste förvaras i lufttät burk, annars blir den torr och då kan jag lova att den inte är god! 
 
För 9-10 bollar eller två bars: 
2 skopor vanilj protein
2 msk kokosmjöl
1 msk kokosolja
1 msk jordnöts/mandelsmör
0,5 tsk vanilj extrakt
2-3 msk mandelmjölk (känn efter själv) 
10-15g cacao nibs/hackad choklad 
Valfri mängd sötning
 
Rör ihop torrt, blanda i de blöta ingredienserna. Rör tills det blivit en deg-aktig konsistens. Med händerna formar du bollar eller bars. 
Förvara i kyl eller ät ASAP! 
 
Riktigt goda faktiskt! 
 
Och nu kommer veckans lilla bildbomb... 
 
Efter veckans andra benpass, friyay!!
 

Grillade med grabbsen innan deras utgång och innan boy nummer tre ramlade innanför dörren. 
Jag fixade kroketterna och marinerade kycklingen i sweet chili och kalvfond (fyjävlarvilkenkombodetblev!) och Robin fixade dem grymmaste grillspetten! 
Sen käkade jag en massa Hemmakväll godis för att jag ville (.) medan grabbarnagrus drack bira och hembränt. 
Sen stack dem ut och jag deckade lagom till klockan 12. 
 
Rev av ett så jävla grymt ryggpass imorse (tackar alla de tomma kalorierna från igår). Första på länge, rygg har gått otroligt kasst de senaste månaderna, helt tappat motivationen där... 
Men inte idag! Yey! 
 
Efter mat, runda med hunden, dusch, packning mm var det plötsligt matdags igen, jag klagar inte! 
 
Och nu har jag landat på hemmaplan igen, where I don't belonge! 
Men den 31:a börjar körkortet pluggas SEN JÄVLAR!!! 

Kommentera

Publiceras ej