Nyttiga "Chicken" Nuggets! 

Förväll Soja Medaljonger, köpte mina på någon hemsida på nätet, inkl några kilo sojafärs, himla billigt var det. Stör mig att jag inte kan komma på vad den hette! 
Släng över i ett durkslag (heter det så?) och låt vattnet rinna av. 
I en burk med lite höga kanter blandar du (på ett ungefär, använder alltid 200 olika kryddor när jag lagar mat) kokosmjöl, massa fajita krydda (från Santa Maria, silvrig påse)persillade och grillkrydda
Ta en nugget/medaljong i taget, doppa ev i äggvita om kryddan inte riktigt vill fastna, och rulla i kryddblandningen tills den är helt täckt. 
Lägg i ugnsform, teflon använder jag, och svisch in i ugnen på 150*C i ca 25-30 minuter. 
Kika på dem då och då mot slutet. 
Har hört att alla ugnar är olika blablabla.


Spicy nuggets och kanelris! 



Deckade i sängen det första jag gjorde när jag kom hem för någon dag sedan. Var helt slut. 
Varade i ca 5 minuter aka den tiden det tog för mig att sluka 2 WakeUp Energy sen speedade jag runder som vanligt igen. 


Pre


Post 
Kaneeeeel!!!! 


Löjligt glad efter ett grymt benpass och innan det en bra körlektion! 

Förutom att körskolläraren skällde på mig för "du ser bara det dåliga du gör, du måste börja se dina framsteg också!" 
Så sa hon också att "fortsätter du såhär så är du snart klar!" 

Jag bara DU SKOJAR INTE!!! 


BOMP! 



HEALTHY HOT PIZZA BAKE!
Med bland annat quinoa tricolore, kyckling, vitlök, lök, hemmagjord pizza och chili-mix krydda, massa goda grönisar, riven ost och feta ost för ost gör allting så wauwigt
Och ägg, och några klickar tomatpuré. 

Något galet ihopasläng som visade sig bli riktigt jäkla gott och: 
360 kcal 
48g protein 
27g kolhydrater 
4g fett 
per portion se där! 


En hyfsad form. 
Kroppen börjar lätta på vätskan som jag samlat på mig massor av de senaste dagarna. 
Men magen är fortfarande inte helt återställd. 
Helt knas det där med ibs
Blir inte klok på det! 


Kladdigaste fudge:igaste chokladigaste godaste proteinrikaste jag-vet-inte-hur-jag-ska-beskriva-hur-god-den-blev:igaste

Protein kladdkaka brownie whatever! 

Kommer förmodligen dela recept snart. 
Är för trött just nu. 
Tränat, pendlat, ätit,  jobbat jobbat, ätit några gånger till, haft smått nervsammanbrott, knasmage, så jaaaa.... 

Hade tänkt krypa ner i mitt lilla kungarike nu med 20 000 filtar, kuddar och duntäcke, med vanilj doftljus (I'M SO GAY!!!!), massa musik (mindre gay) och ja, försöka somna antar jag. 


Inom fem sekunder kommer jag resa mig upp igen, för damn kom precis på något att göra/skriva/etc. 

That's me when I'm alone, kommer hela tiden på ursäkter för att inte behöva vara still typ. Haha. Kedja fast mig någon? 

Kommentera

Publiceras ej