Var av någon anledning tveksam till dessa. 
Kanske för att jag i princip hatar Questbar Raspberry White Chocolate? Och allt Bär(+)Vit Choklad+Vanilj protein över huvudtaget? 

Men vanilj liksom, och kokos, och hallon, och bountys!



Mina Bountys blev väldigt omtyckta av alla som har smakat dem, eller ja, av alla dem som inte hatar kokos och har smakat dem (Bengan...).
Och fick en idé när en kompis skrev något liknande det här: 
"om du gör alla dina grejer som dem här kommer allt bli skit gott!" 
Jag bara, jaha? Men jag som älskar mina Snickers ju! 
Haha nä, inte riktigt, men har faktiskt gått och funderat på att göra något mer av mina Bountys
Har fler idéer som ska jobbas fram så vänta ni bara! 





Och lika lätta att göra som med allt annat här på le blogg! 

Så länge ni inte gör som jag och nästan-spränger mikrovågsugnen när ni ska micra era hallon...


Layered Raspberry Vanilla Protein Bounty Bars!
ca 9 st

Kokos & vanilj botten:
50g vanilj protein 
30g/5 msk riven kokos
2 tsk pulver stevia (valfri mängd sötning)
2-2,5 msk osötat äppelmos
7 droppar Better Stevia Coconut droppar (går att utesluta men wow vilken kokos smak den ger!) 

Rör ihop allt torrt, smaka av med sötning om du inte använder det där mega-söta stevia pulvret jag har (från iHerb).

Tillsätt äppelmos och stevia droppar. 
Rör rör rör som en galning, när det börjat klumpa sig och inte längre blandar sig själv, dvs där är en del 'pulver' kvar, så ta i med händerna och knåda ihop allt till en deg. 
Forma till en lång korv, dela i 9 lika stora bitar.
Rulla bollar som du sedan plattar ut till lite sådär, snygga mini bars! 


Hallon lager:
50g vanilj protein
30g/5 msk riven kokos
2 tsk pulver stevia
50g hallon, frysta (uppskattat, varken vägde eller mätte, men har bra ögonmått efter alla år med vågar och mått så rätt säker där!) 

Tillvägagångssätt är likadant som för vanilj barsen, men tina hallonen, mosa med gaffel tills det blivit en 'sylt'. 

Sen tar du bara en vanilj + en hallon bar. Trycker ihop dem så dem sitter fast i varandra. 
Vänder dem, så ena långsidan ligger mot bordet, tar en kniv och pressar på långsidan som är uppåt, vänder på steken och gör likadant igen. 
Vänder den så kortsidan är mot ytan, trycker lite igen, upprepa med motsatt sida. 

Det ovan kan ni skippa. Men jag gjorde det för att jag ville ha lite snyggare form på dem. 
Instagram och bloggen ni vet ;) 




Så himla goda blev dem! 
Perfekt hallon, vanilj och kokos smak! 

Ett tips är att ha dem i kylen en stund, smälta choklad och doppa dem i, hade ju blivit fulländat! 
Men jag är ganska trött på att förstöra min mage just nu, så skippade det denna gången. 


Och i helgen dyker det förhoppningsvis upp ännu ett recept, som de flesta, i alla fall jag, kommer hypa sönder över! 
Måste bara finslipa konsistens och smak lite till...

Kommentera

Publiceras ej