Dem där jävla protein kakorna! 
Som vi har bråkat och skrikit och kastat ingredienser runt i hela köket. 
Har testat tjugohundra olika sätt att göra dem på, fuck olja, nötsmör och vanligt mjöl! 
Jag vill ha dem proteinproppade! Fett och kolhydratsfria (typ)! Gluten och mjölkfria! 

Men idag gick det visst vägen. 
Tålamod... Inte min starka sida. Allting ska gå snabbt och simpelt! 

Så hääär har ni en sats med Brownie protein cookies! 
Går att göra hur som helst ju, skippa kakao, tillsätt vanilj, använd vanilj/karamell etc protein istället för choklad, proppa dem fulla med hackad choklad, nötter, bär, vad som nu faller er in! 

Brownie Protein Cookies!
9 stycken:
1 skopa Scitec Whey Choklad
2 msk kokosmjöl
2 tsk kakao
1,5 tsk pulver stevia
1 krm salt
2,5 msk osötad mandelmjölk

Rör ihop torra ingredienser.
Tillsätt mjölken, börja med 2 msk(!!!) alla proteinpulver 'reagerar' olika på mängden vätska, det ska bli en tjock icke allt för kladdig deg! 

Ta upp och rulla 9 små bollar. Lägg på bakpappersklädd form och platta till lite lätt med händerna. 
In i ugnen på 140*C i max 10 minuter.
Ta ut och låt svalna i ca 10 minuter så dem hinner stelna! 

Dem ska alltså inte vara helt hårda när ni tar ut dem ur ugnen för då kan ni bara säga "hej" till torra äckliga kakor!  




För att fortsätta på temat "kakor" så tänkte jag presentera för er ovetandes om Puppy Chow eller Muddy Buddies

Det är ett väldigt gott amerikanskt påhitt. Som består av;
Vanilla chex (flingor likt Sveriges havrefras fast plattare och räfflade och näringsinnehållet påminner mer om kalaspuffar än havrefras) 
Jordnötssmör 
Smält choklad
Flor-och/eller vaniljsocker
Rört ihop till en enda klump som sedan äts som den är. 
Inte särskilt nyttig med andra ord! 

Så jag ville göra en nyttigare proteinrikare verision för damn, Puppy Chow är så jävla goda!!! 

Jag utgick från orginal receptet fast med mina egna ingredienser, och kakorna som grund för ännu mer protein! 
Men självklart kan du baka en Questbars i ugnen till cookies och sen använda dem, eller köpa en färdig proteinkaka och krossa den lite lätt, om du är lat ;) 

Protein Puppy Chow/Muddy Buddies!
5 st hemmagjorda protein cookies, krossade i mindre bitar
2 msk PB2 + 1 msk vatten
1-2 msk sukrin melis efter behag 
20g smält sockerfri choklad efter behag

Blanda ditt pb2 med vatten, till en rätt tjock smet, som ändå är lite rinnig.
Rör ihop kakor, pb2 och smält choklad, toppa med massa sukrin melis namnam! 

För min del rör jag gärna ihop allt utom chokladen, sen häller jag den smälta chokladen över som någon slags topping, och sen äter jag! 

Macros för en skål:
246 kcal/20g K/22g P/10g F



Räcker inte det för att stoppa sötsuget avslutar man med en sats av dessa godingar! 

Proteinrika O'Boy Kulor!
7 stycken:
1 skopa Scitec Whey Choklad
2 msk kokosmjöl
2 tsk kakao
1,5 tsk pulver stevia
1 krm salt
2,5 msk mandelmjölk
10g hackad OneWhey bar choklad/banan

5g Options Belgian Choco Pulver

Rör ihop torra ingredienser.
Tillsätt 2 msk av mjölken, kolla så det inte blir för kladdigt, tillsätt resten av mjölken om det behövs. 
Rör mycket och länge! 

Forma bollar, rulla i choklad pulvret.
Förvara i lufttät burk i kylen eller bara ät med en gång! 

Macros för 1 boll av 7:
35 kcal/2g K/4,3g P/0,9g F



Själv käkar jag mer än gärna degen som den är, när jag inte pallar stå och rulla bollar då. 
Proteinbars bitarna ger en riktigt härlig crisp och nougat känsla, och banansmaken var den enda jag hade hemma, annars tror jag mintchoklad, pepparkaka eller den vanliga chokladen hade varit sjukt goda dem med! 

Jag hatar i vanliga fall allt med banan, men denna gav en grymt god brytning bland allt choklad. 


Och just det! 
Min brors O'Boy milkshake han gjorde till oss när jag var liten var så galet god och den innehöll faktiskt banan! 
Vanilj glass, mjölk, O'boy pulver, banan, något sådant, där var mer i men kommer inte ihåg vad. 

Ska nog göra en nyttigare verision på den med nu när jag ändå är igång. 
ÄLSKA MILKSHAKE!! 

Kommentera

Publiceras ej