Väldigt arg och med abstinens som river sönder kropp och knopp. 
Så dessa godingar får vila i sex dagar innan jag kör igång igen. 

WakeUp Energy, äppelcider vinäger/citronvatten och Fitnessgurus OnePwo (jag dör! mina tre älsklingar!!) svider och krampar sönder min mage. 
Får så ont att jag seriöst håller på att kräka och kallsvettas. Aldrig hänt förut!!! 

http://www.fitnessguru.com/sv/one-pwo#cola

http://www.swenutrition.com



Söker lite "det är okej att vila när man mår som en apa och ändå ska jobba 100% - pepp" hos broren som har det ungefär likadant. 

Behöver seriöst få höra att jag får lov att vila utan att känna mig lat eller värdelös fast jag mår dåligt. 
Ett träningsfreaks bekännelser! 


Tänkte dela med mig av en rätt klok text från Axon. Den satte några små plåster på mina abstinens-sår... 



Nu är den här, viloveckan. En vecka jag absolut inte ser fram emot men som jag ändå tar då och då för att låta mina muskler och mitt nervsystem få återhämta sig.

När man som jag tränar minst ett pass om dagen så sliter det enormt på kroppen hur man än vrider och vänder på det. Nu denna gång så känner jag mig iofs absolut inte sliten eller överansträngd men det är just då man ska ta en vilovecka för tar man en vilovecka när man blivit övertränad så kommer 7 dagar inte räcka för att reparera skadorna som skett på muskulatur eller nervsystem.

Man behöver inte heller vara påväg att bli överanstränd/övertränad för att ta en vilovecka utan en vilovecka kan man ta närsomhelst egentligen bara för att få ett break från träningen. Jag som är lite av en träningsnarkoman saknar redan gymmet trots att jag bara vilat en dag (startade igår) så för mig vettefan om vilovecka egentligen är något bra då jag får sjuk abstinens hehe. Dock så vet jag tyvärr innerst inne att en vilovecka då och då bara för mer sig positiva saker för min träning men det vill jag inte riktigt inse då jag ju mår som bäst när jag tränar…

Senast jag tog en vilovecka var efter min senaste tävling (december 2010) och då kändes viloveckan mer välbehövlig än vad den gör nu och även om jag själv kanske inte vill inse det så är en vilovecka i halvåret något jag måste acceptera att min kropp behöver med all den träning jag dagligen misshandlar den med.

Under denna vecka ska jag försöka att inte tänka på träning (vilket jag redan misslyckats med) och istället njuta av allt annat underbart i livet. Kosten/kosttillskotten kommer intas/skötas likadant som när jag tränar och när jag stiger in på gymmet igen nästa vecka så kommer jag vara så sinnessjukt laddad för att kötta vikter att någon av mina träningskompisar säkert måste säga åt mig att tagga ned lite.

Ha de gott.

/Axon
www.martinlöwgren.se
http://axonblogg.se/dags-for-en-vilovecka/



Så här (aktiv) vilar vi vidare...
Mealpreppade hela dagen igår och bakade tre nya proteingotte som snart dyker upp. 

3 kg köttfärsås och 1,35 kg (exakt ;)) laxrisotto, så jäkla gott! 

Nehepp, återgår till min vattenflaska (utan kolsyra och smaksättning, magen klarat fan ingenting ju!!!) och mitt gröna te med granatäpple, det smakar i alla fall något

Kommentera

Publiceras ej