Questbars! 
No words needed! 

Chocolate chip cookie dough har varit min absoluta favorit ända sedan jag smakade den för första gången. 
Och deras nya smak, S'mores, go & fett 'grusig' av alla grahamskex bitarna, sockerfria chokladbitar och den där söta marsmallow smaken everywhere... Helt stunning!
Helt klart en värd competitor till CCCD! 

Är för att vara helt ärlig jäkligt kräsen på Questbars egentligen. Kalla mig konstig men nästan alla smaker som folk hypar sådär sjukt mycket över, rynkar jag på näsan åt. 

Förutom de ovanstående, gillar jag också Vanilla Almond Crunch (trogen vanilj älskare här jaa!), Cinnamon Roll (kaneeel, behöver jag ens säga mer?) och Coconut Cashew (kokos & cashewnötter är bara match made in heaven).
Så nä Sofia, det är inget som helst fel på mina smaklökar ;) 

4 kommentarer

Sofia

31 Jan 2015 14:02

Haha ooookej då, det är väl inget fel på dina smaklökar! Längtar tills jag också får testa, föreställer mig den som en ny favvo! :)

Svar: För min del var den iaf det ;D har dock aldrig ätit riktiga Smores någon gång så vet ju inte om den verkligen smakar Smores. Haha. :)
Mia Olsen

Anonym

06 Feb 2015 08:43

Hur gör du med iherb? Jag kan inte välja airmail för 2 boxar (> 4lbs, bingo..) men undrar om det är vört att beställa 2 krt eller köra på en?

Svar: Väljer du 1,8kg eller mindre får du det fritt från tull/billigare, men då kan du oftast bara ta 1 låda åt gången (ev något smått extra som inte väger så mkt)
Välj: international airmail
Beställ sedan fler lätta paket, dvs max 1,8kg. Tex kan du beställa 5 paket med en quest låda i varje=billigare!
Använd min DISCOUNTCODE så får du 10% billigare också: MKM485

Är det lite över 1,8kg (mina två Questlådor brukar hamna på ca 2kg) väljer jag DHL då tillkommer tull och det blir lite dyrare. Men oftast värt det tycker jag då det kommer snabbare, och du kan spåra ditt paket från det att det skickas till att det är hemma hos dig. Det kan ligga runt 100kr, har iaf gjort det för mig de senaste gångerna. :)
Mia Olsen

Anonym

07 Feb 2015 01:20

Jag gillade cookies and cream. Nu har jag 11 st i en låda och ångrar att jag inte tog coconut cashew istället. Smakar för mycket sötningsmedel, för sött tror jag, cookies and cream. Eller så är jag trött på dem. Gillar CCCD I LAGOM MÄNGD. Inte någon varje dag bar. Sen Apple pie! Och double choc chunk. Hmm... gillar inte banana nut muffin. Raspberry white choc är god ibland, men som CCCD inte för ofta. Eller ah, gillar nog de flesta, positiv överraskning liksom när man inte testat på länge. Brownie smaken har jag dock bara ätit en bar av och vågar inte köpa igen, då jag fick för mig att questbar inte var något för mig just efter att jag testat den (vore väl bättre för ekonomin jämfört med minst 1 låda/vecka, oftast mer...). Vilka jag inte testat än är lemon pie, berry bliss, peanut butter supreme... Och ja s'mores då. Det kommer väl, peanut butter får vänta dock tror jag. Ska se om de fått in lemon pie i morgon ^^ (min Ica säljer 5 för 100, 2 för 45 ffs. Helt ok styckpris och bättre än hela kartonger som bara tenderar att... gå åt. Fast mm sports 192 kr blir bara 14.4 st med studentrabatt så ja. Nä ska sluta snirra och återgå till kolhydrat- och lipidmetabolismplugg..)

Svar: Lemon cream pie är super den med faktiskt! Inte en av dem bästa men helt klart värd sitt pris!
Brownie gillade jag inte alls! Som att tugga på ett traktordäck med extremt torr mörk (vidrig) choklad smak...
Berry bliss har jag inte vågat testa än, med tanke på hur mkt jag hatar nästan allt som har "blandade bär smak" så vill jag inte ens test.

SMORES MÅSTE DU TESTA SNART GUD DEN VAD BÄTTRE ÄN BÄST!
Mia Olsen

Anonym

12 Feb 2015 18:40

I will! Available mon feb 16, står det. Så det blir nog 2 lådor :p
Börjar dock lukta ammoniak (urinet... men även svett och v ä l d i g t stark urinlukt.. Lite jobbigt.) vid för högt proteinintag, verkar va rätt känslig men nu har jag inte ätit questbar på ett par dagar så ja, slutsatsen är proteinerna (vilket iofs inte är så konstigt efs det är en restprodukt vid deaminering...) men vet du om aminosyrasammansättningen för questbars är tillgänglig nånstans? Vore intressant att veta fördelningen :)

Kommentera

Publiceras ej