Världens sämsta (?) bloggare/instagrammare här ja. Lovade att dela detta receptet i julas, men vad kom ivägen? Min hjärna eller min rastlöshet som gör att jag tänker så mycket att jag lätt glömmer. 
I vilket fall som så glömdes detta gottiga receptet bort bland de nyttiga och onyttiga bakverk som bakades i julas. 
Men vem har sagt att det måste vara just till jul? 
Liksom kanel har jag på gröten dagligen! 
Och mandel, vem käkar inte det året runt liksom? 



Eftersom detta kladdades ihop 5 minuter innan bussen gick jävla tidsoptimist!!! så glömde jag såklart: 

• degen kan vara lite kletig och jobbig att ha å göra med beroende på proteinet du använder, så blir den väldigt kletig kan du enkelt bara tillsätta mer mjöl.
• fukta händerna lite lätt när du ska ta bit för bit och rulla ut på bordet (jag hade silikonmatta under, annars kan man, om det behövs, ha en smula mjöl på bakbordet).
• rulla till små korvar, forma sedan till små bågar, eller bara bollar som du sedan plattar till. your choice! 

Jag använde lite för lite mjöl första gången, så de på bilden, blev lite fula, eftersom degen var för kletig så var de svårare att forma. 
Gjorde en till sats och hade som sagt lite mjöl (gjorde en kombo på kokos & mandelmjöl mums! men använd vilket mjöl du vill här) på bakbordet och vips blev dem hur.fina.som.helst! 

Smaklig spis! 
Eller ska jag säga smaklig kaka? 

Hela denna godheten försvann på mindre än ett dygn, meningen var att jag skulle smaka en, möjligtvis tre, men ja, gott är gott right? 
Och macrosen är inte helt knasiga heller så GO FOR IT! 

Kommentera

Publiceras ej