Har varit hemifrån väldigt mycket de senaste månaderna. Vilket jag bara älskar! 
Från ätstörd, vara hemma så mycket som möjligt, isolerad på mitt rum, på toan, framför datorn, ligga i sängen i timmar för jag orkade knappt resa mig upp, eller vara ute och gå, gå och gå, minst 2 mil om dagen och gärna springa i en timmer eller två. Vilken jävla dietar skalle man hade alltså, haha! 

Från panikångest bara för jag var tvungen att lämna mitt rum, till att nästan leva i mina två träningsväskor. Ständigt och jämt i rörelse. 
Jag hade seriöst glömt hur mycket jag älskar att vara borta. Särskilt hos/med folk jag tycker så mycket om, som dem jag har i mitt liv just nu. 

Once you go black, you never going back. 
Bullshit säger jag. 
Levande bevis på att friskhet är fucking frihet! 
Och jo, även du, som sitter där just nu och är nere eller påväg ner i skiten, du kan och kommer bli frisk, sålänge du aldrig slutar slita röven av dig för att komma dit! 

Det är, ordagrant, blod svett och tårar, en hel jävla massa hets, panik och ångest, hat, sorg och jag kan inte ens med ord beskriva hur jävla för jävligt det är att bli frisk från en ätstörning! 
Det är seriöst lättare att bli sjuk än att bli frisk, lättare att svälta och träna än att börja äta ordentligt och lära sig träna den mängd din kropp orkar. 

Folk, vänner, familj, omgivningen över huvud taget som inte varit/är igenom skiten kommer aldrig aldrig aldrig förstå! 
Aldrig! 
Oavsett vad dem säger eller gör. Dem kommer aldrig förstå! 
Det är din kamp! 
Du ska aldrig bli frisk för någon eller något annat, aldrig, du ska bli frisk för dig själv. Inget annat kommer på tal! 
För då kommer du aldrig bli frisk! 

Men åter till varför jag började skriva detta inlägget...
Hur och vad äter jag när jag är iväg längre perioder då? 
Well, mat äter jag! 
Det är inte ens svårt ju. 

Bas torr (blöt?) varor. 
Alltid med mig när jag ska iväg! 
Saften kan jag inte leva utan, svartvinbär är ren jävla kärlek! 
Coops egna för ingen annan jag har smakat (har fan smakat mig igenom alla möjliga märken och smaker på light safter) är godare än denna. Iskall och bara njut! 
Protein har jag alltid med mig, både whey och casein. 
Havregryn, nötsmör/nötter och linfrö är ett måste, och ris, helst ett litet storkok i en big ass glassburk, men i detta fallet visste jag ju att jag skulle ha tillgång till spis mm, så det räckte med okokt ris i en liten Oatly Havreglass burk. 

Aaand everywhere I go WakeUp follows! ;) <3 

Nä, ölen är inte min, I wish typ ;)
Tillagad sötpotatis, kyckling och ris är sjukt bra att ha färdigt i storkok, varför stå med en kyl full med 20 färdigpreppade matlådor när man bara kan ha fetaste storkoket klart och bara väga och slänga ner i matlådor? Min åsikt dock!! 
Liten skvätt mjölk i kaffet kan vara gott sådär en gång i veckan, mest för bakning faktiskt, men ibland kan ett iskallt glas med mjölk vara porr! Kör 9/10 på osötad mandelmjölk, men denna var redan i kylen så fick åka med på bilden. 

Coops egna Sprite Zero, återigen, godare än vanlig Sprite!! 
Färdiga wokgrönsaker, för mealprep ofc. Färdigkokta (färgade för det är ju faktiskt påsk haha) ägg och kalltkalltkallt vatten är ett måste för mig! 

Har alltid 1-4 färdiga matlådor färdiga in case of liksom. 
Alltid bra att ha! 
BCAA är livsviktigt om ni frågar mig, alltid Mmsports sura kolanappar eller Xtend Blue Raspberry, Pink Lemonade och kreatinet liksom bara hängde med på bilden. 

Kommentera

Publiceras ej