Denna goda kvarg! 

När den släpptes rynkade jag bara på näsan, liksom: hallon? kvarg? 
Det kan man ju göra hur lätt som helst hemma! 
Flavdrops, hallon, funlight etc. 
Men igår när jag (som vanligt) susade förbi laktosfria hyllan och såg den för 1511 gången så bara råkade jag snappa åt mig en. Hade en längre teori lektion på körskolan som väntade och behövde något att äta efteråt, där glömdes den kycklingen bort. 
Och den var god! 
Smakade nästan som mjukglass, fast såklart med kvarg-smaken kvar. Den där lite sura/torra/den-som-kräsna-folk-inte-tycker-om. 

Jag föredrar naturell kvarg alla gånger! 
Kan äta en hel burk naturell kvarg rätt upp och ner bara sådär. Inga tillbehör. Inte ens kanel. 
Älskar det! 
Smakar som tjock filmjölk! 
Ren kärlek! 

Men att dränka den i Chemical Farms pannkaks sirap/sukrin gold/kanel/hallon/pb2/kokosmjöl/whatever är inte helt fel det heller! 

Men ibland vill man bara testa lite nytt! 
Råkade visst köpa på mig ytterligare två burkar efter det och ja... Magen blev väll inte helglad på mig om vi säger så. 

Med vänlig hälsning, Ballongmagen. 

Kvällsburken med Wake Up i favorit shakern som aldrig sviker aka läcker!!!! 

1 kommentarer

J

29 Apr 2015 23:51

Blanda ut med kokosmjölk, mumma!

Svar: DEEEET LÄT SOM EN BRA IDEEEEE!! :D
Mia Olsen

Kommentera

Publiceras ej