Gottebollar... 
Älskar att ha dessa quickfix stående i kylen, redo att ätas när som dygnet runt! 
 
Inga dadlar behövs. Frö-och nötfria, glutenfria, kan med lite switch av protein även bli mjölkfria och veganska. 
Hur bra egentligen? 
 
Just dessa gottebollar är "bara" gluten/nöt/frö/frukt fria, de innehåller en liten pyttebyttefjutte liten mängd laktos (som tom min krassliga jäkla mage accepterar WIHO!!) och såklart är de ju då inte helt veganska. Men ibland får man! ;) 
 
För att få fram 6 st av dessa härligheter behöver du: 1 skopa (30-35g) mint choklad onewhey från fitnessguru, 15g kokosmjöl (ca 2 stora matskedar), 1 msk valfri sötning, 3-4 tsk valfri vätska (alpro's nya kokosmjölk tipstipstiiips!) och 20g hackad mint choklad. 
 
Börja med att röra ihop de torra ingredienserna, inkl choklad. 
Tillsätt mjölken pö om pö, undertiden du rör, tills du uppnår en deg som du kan forma med händerna utan att den kladdar för mycket. 
Forma sex fina bollar eller en/två stora. 
Jag ställer alltid mina i kylen några timmar innan jag förtär dem, dem blir som negerbollar fast ändå inte, lite som fudge men ändå inte. 
 
Dessa kniper iaf första plats bland alla mina gottebollar jag någonsin gjort. 
Den hackade mint chokladen gör verkligen en sådan otrolig skillnad! 
Crunch och fräsch men ändå söt, verkligen "nyttigt godis" och perfekta till fredagsmyset, lördagsgodiset eller bara när-som-helst!

Kommentera

Publiceras ej