Hur gott låter det inte? Har faktiskt aldrig ens ätit morotskaka men efter lite finslipningar på receptet i skallen så kom jag fram till att det nog är det bästa receptet jag kommit med på länge.
Så det blev det till lunch igår, och herre vad goda dem blev! Hade lätt kunnat äta dem som dem var, utan tillbehör eller något, saftiga av moroten och en härligt len, lagom söt vanilj/kanel/kardemumma smak. Awesome!

Självklart bjussar jag på receptet på dem, dem är för goda för att inte delas med av!

För en sats pannkakor (till 1 person);
1 dl/3 st äggvita
stor kokt och riven/mosad morot (här bestämmer ni själv, jag valde att riva den, då blev det ju såklart små bitar i, mosar man så får man inga bitar och kan inte ens ana att där är morot i smeten)
0,5 dl (bland) protein med vaniljsmak
kanel, kardemumma, någon nypa riven muskot

Bara att blanda ihop alla ingredienserna, ordentligt så där inte är några klumpar. Och sen steka & flippa dem så fort det börjar komma små bubblor på ytan.

För toppingen stekte jag ett tärnat Pink Lady äpple i kanel och sukrin gold.
Rörde ihop mosad keso med lite sukrin melis och stevia citron droppar för att få till en frosting med litet sting av citron. Det kan man ju såklart skippa. Tillbehören väljer man ju själv.

One word: TESTA!

Kommentera

Publiceras ej