Kanske i senaste laget? Båda dessa godsaker ligger redan uppe på min instagram och jag misstänker att det är där de flesta följer mig (aka jag vet). Men kan vara lite kul att ha mina favoriter samlade på ett ställe som man kan hitta lite lättare/snabbare än på instagram? 

De första jag tänker presentera för er slängde jag bara ihop på måfå, blandade sådant som jag tycker om och hoppades helt enkelt på att de skulle bli bra! 
Och gudarna ska veta att det blev dem!

VANILLA PROTEIN FROYO CUPS W. A CRUNCHY PEANUTBUTTER SWIRL! 
Till 6 st: 
1 dl naturell kvarg
1 dl/50g vanilj protein
ev. lite vatten eller mjölk 
valfri mängd crunchy jordnötssmör (jag använde mig av 0,5dl)

I en skål, rör ihop kvarg med proteinpulver, tillsätt vätska pö om pö. Det är inte säkert du behöver någon vätska alls! 
Jag gjorde det mest för att jag ville ha en liiite smetigare "glass". 
Fördela smeten i 6 st silikonformar och mha en kniv delar du ut jordnötssmör i varje froyo-cup. Använd kniven till att "dra runt" jordnötssmöret i en liten cirkel i varje cup så det blir en snygg swirl som gärna ska bli så utspridd som möjligt. 
Förvara i frysen i några timmar, ta ut och ÄT FÖR TUSAN!
Så jäkla goda!

Vad gör man inte när alla ens Questbars är slut? Man experimenterar ihop en egen cookie dough proteinbar! 

COOKIE DOUGH PROTEINBAR no bake! 
Till 2 st bars: 
50g vanilj protein
1-1,5 msk kokosmjöl
2 tsk sukrin gold
1-3 tsk mjölk/vatten

Valfri mängd hackad mörk choklad sockerfri (minns ej hur mkt jag använde här)

Blanda först alla torra ingredienser. Häll i vatten tesked för tesked och rör under tiden så att det inte blir för "slabbigt".
(Blir väldigt lätt för mycket vätska beroende på vilket protein du använder så känn dig fram! Annars kommer det sluta med att du får en slags "fudge protein smet" istället, lika god för det dock!) 
Du ska efter att ha blandat alla ingredienser tillsätta chokladen och blanda ännu mer. Forma nu degen med händerna, den kan smula lite så var tålmodig, forma sedan två bars. 
Ät som dem är eller förvara i kylen tills du vill äta dem! 


** Proteinpulvret går att variera ut i det oändliga, istället för att använda vanilj, varför inte choklad? Jordnötssmörs protein, Cappuccino, osv.
*** Och är du inget större fan av mörk choklad, fine, köp vit eller mjölk choklad istället. Alla finns att få tag på, sockerfria, sötade med stevia, eller aspartam. Jag föredrar dock den stevia sötade varianten! 

Kommentera

Publiceras ej