Det finns ju vissa dagar då jag bara vill ge migsjälv fetaste Nobelpriset för... Bästa påhittighet? Eller bara galet sötsug? Mest uttråkade människa i hela världen som inte 'får' träna pga fete förkylningsvirus? 

Nåja, påhittig är jag iaf, och pysslig. 
Så långt vågar jag skryta! 

För vad som hände i mitt kök idag, alldeles nyss faktiskt, är fan ren jävla julmagi för smaklökar (och hälsa?).
Lite beroende på vilken åsikt man har om vanlig fullfet kossa mu-grädde. 

Har inte hunnit testat någon annan variant än, såklart, men planerar att göra denna igen, igen och igen, för den lär försvinna rätt fort om jag känner migsjälv rätt. 
Och då ska jag i alla fall testa göra den på kokos, soja-eller havregrädde för veganskt/hälsosammare alternativ. 

But for now, får ni nöja er med denna sockerfria och kalorireducerade KNÄCK/KOLAN!!! <333

TILLÄGG:
• ju längre du kokar ju mer kommer den stelna efteråt i kylen, så du kan i princip välja själv om du vill ha segare kola eller hårdare knäck. 

SMAKSÄTT HUR DU VILL:
• byt ut saffran mot lakritspulver, efter kokning skippa kokos och ha istället i lite sockerfri hallonsylt: voilà! hallon lakrits kola/knäck! 
lakritspulver och några droppar citronsaft/stevia citron droppar: citron lakrits kola/knäck! 
• enbart bär/sylt/stevia frukt/bär extrakt: fruktsmak.
• hackad sockerfri choklad/choklad extrakt/kakao: choklad kola/knäck.
• hackade nötter (tänker mig salta jordnötter, cashew & mandel här, mums!!).

Så låt kreativiteten flööööda för fasiken! 
Det är ju bara jul en gång om året ;) 

Kommentera

Publiceras ej