Kaffe. En himmelsk dryck! 
Gröt. En himmelsk gegga?
 
Vilket som så ingår så gott som alltid båda delarna i min morgon. Nåja, havregryn i någon form ingår alltid. Händer ofta om våren/sommaren att gröten blir granola/musli med fil eller kvarg. 
Men nu ska jag sluta svamla!! 
 
Kaffe ska helst drickas svart, starkt och så varmt så tungan svider. Helst. Men ibland händer det att det slinker ner några stevia droppar (english toffee, vanilj och choklad/pepparmint är favoriterna!) och en skvätt mandelmjölk. 
För att lyxa till det lite. 
Men aldrig har jag tänkt på att blanda dessa. Gröt + kaffe... Kaffegröt? 
Kaffe choklad/kolor/mocha/protein latte osv är ju dö gott så varför inte? 

Körde ett litet hopsläng imorse, kände att jag behövde en rejäl pwo frulle pga förkylningen som tvingat mig vila alldeles för mkt på senaste.
 
Kokade gröt (1,5dl havre med ca 3 dl vatten), 2 msk linfrö, slängde i 1-2 tsk snabbkaffe pulver mot slutet, 
och såklart... kanel, kardemumma, lite kakao, salt och lite sukrin gold för att kaffesmaken inte skulle ta överhand. 
Mot slutet, 1 skopa One whey Cappuccino och sen bara gå lös med topping eller bara ät som den är! 


Kaffegröt! 
Tror jag har fixat mig ett nytt beroende...
 
Nu sitter jag på bussen, väskan laddad med aminosyror och matlåda, redo för rygg och ev axlar. 
Ikväll vankas det middag med mamma & pappa, händer så sjukt sällan så ska nog bli bra. Vegetarisk stroganoff står på menyn. 
Och kanske lite kaffegröt som avslutning på dagen? ;)   

1 kommentarer

Lisa's healthspo

13 Dec 2014 09:36

Asså underbart! Jag brukar också göra det ibland och det är så gott! :) Kram och ha en bra helg! :)

Svar: Visst är det :) detsamma fina du!
Mia Olsen

Kommentera

Publiceras ej