Jag har alltid varit en kanin (= grönsaks-och frukt ätare). Men att kombinera dessa två i en maträtt/sallad slog mig inte förrän jag väl testade för cirka tre år sedan. 
Jordgubbar/hallon/björnbär/blåbär, melon (speciellt vattenmelon) och fetaost, nötter och såklart en massa grönisar, någon mer proteinkälla sen är det haps!
Världens bästa måltid när man inte pallar varm mat och trädgården är sprängfylld av färska, solmogna bär och frukter. 

Har förresten även testat ha i päron, äpple, plommon och lite andra frukter som variation (bären tar ju slut emellanåt..) och det har klickat minst lika bra det. 
Så om ni inte testat än eller gör som min bror: rynkar på näsan åt mat som innehåller frukt av något slag, ta er stolthet och lås in den några timmar och gör slag i saken! 

Ät mer frukt & bär på/till era sallader & middagar! 
Munporr till miljonen jag lovar! 

3 kommentarer

Anonym

19 Aug 2014 20:09

Jag älskar frukt och bär! Kan leva på det! Och fullkornsbröd.
Mitt absoluta maträtt är: 1 stor fullkornsmacka med jordnötssmör och blåbärsmarmelad och 1 skål med banan & apelsin och torkade fikon/ banan, päron och torkade fikon.

Och jag måste bara dela med mig av min bärgröt!
Istället för att ha t.ex mjölk (mjölk/soja/mandel/ris eller vad man nu dricker) så tar man sin mjölk, jag använder alltid alpro sojas kokosdryck. Sen blandar man den ihop med stevia och hallon. Sen häller man det på gröten. Bären ska vara frysta.
SÅÅÅ GOTT!

Svar: MEN WAUW VAD DET DÄR LÄT GOTT!! måste absolut testa det! tack för tipset fina! :-*
Mia Olsen

Mikaela

19 Aug 2014 22:22

sv: Åh hej söta du! Vad glad jag blir! Blir alltid lika förvånad när jag får höra att någon jag inte känner följer min blogg. Vet att jag har kollat in din blogg förut dock.

tack och tack! Nu har min kamera trasat sig lite och min iphone är borta.. blir ont om bilder på ett tag men jag ska komma igång igen hehe

mikapal på instagram! men eftersom jag inte har någon iphone för tillfället kan jag inte acceptera förfrågan - men skicka så fixar jag det så småningom :)
ta hand om dig!

Lisa's healthspo

19 Aug 2014 23:16

Mums vad gott!! Har du testat torkade gojibär, mullbär eller kokosflakes i sallad? SJUKT gott!! :)

Svar: GOJIBÄR I SALLAD ÄR PERFEKTION!!! (i smoothie, gröt, kvarg, yoghurt!! vad kan man INTE ha gojibär till egentligen?) Men mullbär... dem är ju sådär galet söta! fast måste testa nu bara för det ju ;) hihi tack för tipset fina!
Mia Olsen

Kommentera

Publiceras ej