Igår var mer eller mindre en berg-och-dalbana, både bra och inte. 
Åkte till skolan för att få reda på att dem fortfarande inte ordnat färdigt med min sista kurs (kommer aldrig bli klar känns det som!). Stack till gymmet och körde hundringar i både marklyft, benpress och nästan bicepscurls. 
Helt död i både ben, rygg och armar! 
Träffade mina två twinnies och vi har storslagna planer på en härlig heldag, bara vi tre, kinabuffe, äventyrsbad och gym. Hur bra låter inte det? 
Fick springa i full fart för att hinna med bussen hem, käka soppa, hämta ut paket och fick en helt galet underbar överraskning/tidig julklapp igår också, ska visa er sen. Är helt i exstas! :'D
 
Också kommer vi till det mindre roliga nu då, stress, laga matlådor för fick helt oväntat jobb i helgen, stress, packa upp/packa om, diska, plocka undan, duscha mm. och så bara BOM sa det så fick jag brutalt hemska kramper i hela mag-och bröst partiet. 
Varför?!
Är det pga min överdrivna förkylning jag fått och sen inte vilat? Eller vad? 
Blir ju lite nojig, kramperna i bröstet har jag haft förut, känns som hjärtat liksom drar ihop sig så hårt på något vis att det ska gå i sönder, sjukt ont gör det! 
Men förr var det (tror vi iaf) pga svält i kombination med undervikt och stress/ångest.. 
Nu? 
Give me a break!
 
 
Och juste det... Konstant hungrig är jag här också! Börjar bli riktigt trött på att ständigt vara hungrig! Vad är fel med mig seriöst? 
"Jo men du tränar ju så mycket nu och dina muskler har ju vuxit och då behöver man mer mat blablabla!"
Jag hör det för ofta, och jag tror inte ett dyft på det. Min dumma hjärnhalva gör det iaf inte...
2000 kalorier om dagen borde ju för tusan gubbar räcka till lilla mig? 
Kanske på tiden att jag skaffar mig en riktig kostrådgivare?.. 
Any suggestions? 

1 kommentarer

Pernilla

03 Dec 2013 21:21

Din ökade hunger kan inte bero på förkylningen tro? Nu när jag var förkyld i höstas så var jag konstant hungrig. Jag tror att jag utan problem hade kunnat äta 5000 kcal/dag under den veckan. Visst kan det ha med hög träning att göra, men det kan ju också bero på att kroppen behöver mer energi för att orka bli frisk? :)

Sv: Tack snälla! Vad glad jag blir av att höra det! Det känns alltid tryggt att andra tror man klarar av att hålla sig till sina vanor/kostschema/upplägg :)

Jag var inte heller sån som gillade kakor förr. Men jag tycker det är rätt gott nuförtiden av någon anledning. Jag klarar mig utan det, men det är ändå trevligt att ta en fika ibland. Särskilt under julen med en lussebulle...eller om man är ute och fikar med kompisar :)

Julkolor har jag som sagt inte varit så förtjust i. Jag kan absolut tycka det är gott om jag äter det, men det är sällan något jag köper eller bryr mig om. Pepparkakskolor är dock rätt gott - det ska erkännas :) Men det låter väl som en bra idé du har - att köpa en påse och äta en kola varje dag? Eller några till kommande adventsdagar? Men vill du skippa dem helt är det förstås också helt okej. Man ska bara äta sött om man vill :)

Svar: Vad glad det gjorde mig att du svarade!
Ja självklart ska man få njuta av vad man vill sålänge det är i en bra mängd. Det mår varken kroppen eller psyket bra av.

Mjo visst kan det kanske vara så... Börjar ju komma på bättringsvägen, kan kanske stämma det du skrev!
Tack för tipset! :)

Och fortsätt blogga som du gör, det är alltid lika roligt med en uppdatering från dig! :)
Mia Olsen

Kommentera

Publiceras ej