Idag har jag
♦ varit hyfsat frisk och åkt till skolan.
♦ dansat ett utav de roligaste men samtidigt också jobbigaste passen på länge, house dans för er som undrar.
♦ styrketränat för första gången på länge, mina bortsvultna/obefintliga muskler kan minsan jobba dem med!
♦ äcklats av alla semle-bilder som läggs upp överallt. jag hatar semlor och har alltidalltid gjort!
♦ köpt hem en ny chokladsort som ska testas inom en snar framtid.
Lindt mörk choklad såklart(!) med "Caramel & seasalt", kan antingen vara sjukt god eller också en riktig ren och skär besvikelse, osar av för höga förväntningar här?
varit pepp och allmänt glad på livet. fråga mig inte varför, mina humörssvängningar är skrämmande t.om. för mig som lever med dem. 
♦ Insett att jag vill se filmen Beautiful creatures som snart ska ha premiär. Bänkad i biosalongen då, varför inte? 
Lite så och så har det väll varit idag, sitter iaf på golvet vid brasan och planerar att typ spendera resten av kvällen här. Är ensam hemma, underbart, så fick fixa och äta middagen helt själv också. Var riktigt nära på att tabba mig och skita i det för "det är ju ingen hemma" men peppar peppar, jag tog tag i mig själv och åt ändå!
Imorgon är det "studera hemma dag" så jag ska verkligen försöka få något litet gjort och sluta skjuta på allt, det samlas ju bara på en hög som sedan kommer rasa ner över mig? 
Suger på allt som har med skola, plugg och prov att göra, verkligen jag suger något enormt...
 
Men det ska inte få förstöra mitt goda humör nu nej, har ju jobb sen torsdag och fredag på djuraffären, alltid trevligt att åka dit. Älskar djur, älskar glada människor.
När människor är för dumma i huvudet för att man ska bli klok på dem så tyr jag mig till djuren, för dem är alltid där, dem lämnar inte, sviker inte, lyssnar alltid, ger kanske inte världens bästa svar men dem finns.
Och dem är bäst! 

14 kommentarer

coffesmokesdietcokes.blogg.se

12 Feb 2013 20:32

Så jävla rätt och bra att äta fast d kunnat hoppa! Jag gjorde precis tvärtemot och det blev bara fel.. som man vet att det blir! Så jävla bra av dig! <3

Svar: ush nej, att hoppa måltider får bara allting att bli så himla mycket värre. det vet vi nog båda två lika bra, men att det ska vara så jäkla svårt? egentligen, det är mat, nödvändigt, människor (till och med djur) har ätit i alla årtionden, inget snack om saken!och här kommer dumma tankar och lyckas förstöra det?
det är verkligen sjukt. verkligen något man ska jobba sig ifrån.

kram & ta hand om dig snälla fina du, du är värd mat, glädje, kärlek, vila lika mycket som du är värd en god hälsa!
Mia Olsen

Sandra

12 Feb 2013 20:58

Gillar inte mandel massa jag heller, så i min var det vaniljcreme :) jamjam!

Svar: är så pass kräsen att jag aldrig tyckt om varken grädde eller mandelmassa, haha får nog äta min bulle torr i år. ;) hoppas allt är bra med dig finis och att jobbet går bra?
kramar
Mia Olsen

Angelica

12 Feb 2013 21:09

semlor är äckligt, haha. så bra att äta fast att du var ensam hemma! kramar!

Svar: ja visst är dem? haha.tack för din kommentar finis, ta hand om dig!
Mia Olsen

Linnéa - För mycket tankar, för lite förstånd

13 Feb 2013 08:29

Jag tycker inte heller om semlor, haha!
Äta det kan jag, och jag äcklas inte av det. Men jag avstår gärna!

Måste tipsa om marabous pekan seasalt. SJUKT GOD! Min maraboufavorit, absolut!

Djur är bra för själen <3

Och jag fullkomligt ÄLSKAR den där spegeln.
Kram!

Svar: åh haha då är vi två, fast jag har alltid hatat grädde och mandelmassa, det är bland det värsta jag vet, även när jag var liten. klarar inte ens av att tänka på det så illa tycker jag om det. ^^åh ja den chokladen har jag faktiskt redan ätit hihi, himla god, du MÅSTE verkligen testa denna jag skrev om: Lindt's mörka (nyhet) med "caramel seasalt" verkligen helt farligt god var den!

hoppas du har det bra och ta hand om dig fina tjej!
kram
Mia Olsen

Annika

13 Feb 2013 18:14

Fin blogg :)

The fairytale

13 Feb 2013 19:37

Härlig spegelram!

Cissi Par

14 Feb 2013 20:01

Älskar dina lappar. Så bra.

nathalie.

16 Feb 2013 16:54

jag avskyr också semlor! grädde har aldrig riktigt fallit mig i smaken. och filmen beautiful creatures vill jag med se. jättemycket.
(försenat) svar: ja.. 2012 har inte direkt varit mitt favoritår, om man säger så. och jag vill önska dig ett fullkomligt fantastiskt 2013! det är du värd mia. så så så värd. kram.

Svar: det är du med värd nathalie! tro aldrig något annat. du är värd att må bra lika mycket som vem som helst!
ush ja, det där med semlor... det är verkligen det mest osmakliga bakverk som finns tror jag nog, haha, har heller aldrig gillat grädde, och då verkligen aldrig, inte pga av någon ätstörning som jag säger så. :)

jag önskar dig all lycka och hoppas du får lov att må bra, 2012 verkar ha varit något av de sämre åren för oss båda. vet inte ens riktigt om jag ens vågar önska mig ett bättre 2013, det är ju bara siffror som ändras? det betyder ju inte att allting kommer bli bättre..
känner mig negativ, förlåt! <3
Mia Olsen

Cecilia

19 Feb 2013 15:52

Sv: Låter som suveräna tider!! Tack. Vad brukar du äta till tex eftermiddagsmellis?

Åh. Cola zero..hur skulle jag klara mig utan det? Haha. Men det är sant. Proviva är faktiskt gott, trots att jag inte tycker om juice. De smakar ju som sagt FRUKT!

Hoppas du mår bra. Kram!

Svar: testa då TROPICANA!!!!! finns i apelsin och clementing, FULLT av fruktkött, det är bokstavligt talat BARA färskpressade apelsiner/clementiner (det märker man på priset). sviiiiin god!
nötter, torkad frukt (minst 40g nötter minst 20g torkad frukt)
ibland fet smaksatt yoghurt med granola om jag är jäääätte hungrig vilket aldrig händer typ längre haha. :)
Mia Olsen

Isola

20 Feb 2013 19:45

ja semlor är blä :(

Angelica

21 Feb 2013 09:56

tack så jättemycket för din fina kommentar! jag blir så himla glad när jag ser hur mycket du peppar andra människor, bara här i kommentarsfältet. you go girl, kram!

Becka [fotoblogg]

24 Feb 2013 14:09

LÅter ju helt UNDERBART! :D

Elin

25 Feb 2013 21:31

SV: MEn åh, jag ser verkligen inte ner på dig, har ingen anledning till att göra det! :)

Svar: hihi skönt att höra! :)kram och ta hand om dig!
Mia Olsen

Jen

14 Mar 2013 00:21

Hej tjejen! Inte sp ofta jag läser din blogg men kände för att kolla in och se hur det går för dig? Får di något stöd hemifrån? Hoppas du lyckas vända på nergången (bra att du börjar med nd) tänk överskott, alltid gå mätt och vila. Bara i början så det vänder. Kram på dig :)

Svar: jo ush jag vet... har haft min äs sedan jag var 10 år gammal, varit inlagd, gått upp och sedan gått ner allt igen ett antal gånger, så vet ju precis vad som behövs göras.måste bara verkligen GÖRA det också. ännu en gång.

tack för din omtanke och kommentar, det värmer verkligen! <3
Mia Olsen

Kommentera

Publiceras ej