orkar inte hur dum och ofantligt korkad man kan vara ibland. jag har aldrig varit någon som utesluter livsmedel ur in kost, aldrig, inte ens när jag var som sjukast i min ätstörning, då var det ju bara kalorierna som skulle hållas nere och maten som inte skulle ätas. 
men på senare tid har jag haft lite problem med kolhydrater, många tror att min "rädsla" för banan och avokado tex var pga dem är rika på kolhydrater och fett. vilket inte är fallet, det var för att dem var kaloririka men fan så nyttiga! nyttigaste frukterna/grönsaken(?) som finns för tusan!
 
men vilket fall som, jag är alldeles bra på att råka äta för lite, specielt kolhydrater, men de senaste tre dagarna har jag verkligen kämpat som ett svin, ja det har blivit planering och stränga regler för mig nu dessa senaste dagarna just därför att jag funkar inte som jag ska utan ordentligt med kolhydrater i min kost!!! jag är helt ärligt tveksam på om någon gör det. visst förespråkar jag en fett-och proteinrik kost men alltså.
 
bara din hjärna behöver minst 100g kolhydrater om dagen för att ens orka funka! 
och jag som brukade hamna runt 70g kolhydrater i dagens slut. inte bra, inte konstigt att jag på senaste tiden känt att jag aldrig orkar någonting längre. tog det ena tillskottet efter det andra, blev totalt beroende utav Celsius och kaffe för att ens orka ta mig ut ur huset? (inte riktigt så illa var det, men nästan)
 
och nu har jag som sagt haft mig själv i ett järngrepp, planerat och haft mig till punkt och pricka (i matväg då) dessa tre dagar, bara för att jag ska få i mig dem där kolisarna, och ja, jag ligger fortfarande jäkligt lågt till, men jag får åtminståne i mig dem där 100g för lilla skallen!? 
och jag känner mig konstigt nog redan mer alert, pigg, har mer ork i både kropp och knopp.
mer ork till att träna, plugga och ja, bara vara!
 
 
 

1 kommentarer

Anonym

29 Aug 2013 12:33

Hej Mia!
Jag är en tjej som oxå varit/är i ästräsket...Jag vill bara tala om hur sjukt stark jag tycker att du är! Du verkar ha haft en tuff barndom och uppvåxt, och jag tycker såklart mkt synd om dig..<33 Men jag kan inte sluta facineras över att du har tagit dig hit, där du är idag! You really go girl!!!! Jag inspiteras ngt otrpligt av dig, du får mig att vilja kämpa, välja friheten, börja bygga upp en stark&frisk kropp igen, våga testa ny" mat!
Som du märker kan listan bli lååång...;)
Nu till problemet, jag måste ha gått upp i vikt tills på tors om em vecka, för att bevisa att jag klarar att gå upp i vikt på egen hamd..vill gå upp på ett hälsosamt sätt. Jag har försökt lääänge men det är mkt svårt (tränar osv...) Hur många måltder äter du om dagen? vad? har du ngt tips? Har även sdig svårt med kolisarna...men försöker cerkligen

Kommentera

Publiceras ej