Nu är det snabba puckar med det här inlägget. Endast 20 minuter kvar tills det kommer hamna som den 25:e och det får det ju aboslut inte göra!
Tänka sig va, endast en ynka månad kvar till jul. Alldeles underbart om ni frågar mig, fast att jag föredrar tiden före själva den 24:e mer än självaste julafton, för det är ju då allting är så mysigt, roligt, spännande mm.
Längtar ihjäl mig.
 
Imorgon ska jag btw iväg med mupparna och flänga runder, shoppa, käka ute och lite sådant. Ska försöka få det där med maten att gå igenom relativt smärtfritt, är så himla trött på ätstörningar, träningshets och alla "fitspo's" överallt nu. Vill bara göra tvärtemot allt vad dem gör, men kommer aldrig klara av det. För jag har aldrig varit någon vidare soffpotatis... 
Men förhoppningsvis är det fint väder imorgon i alla fall, så man kanske kan ha lite mer energi till att gå ut på en promenad innan jag åker? I hope so, känner att det kommer vara på sin plats.
Good night sweetie pies!
 
Och ett litet tips såhär oss emellan bara; ät inte för många pepparkakor. Ätit peppisar hela dagen idag till och från sådär, vilket nu resulterar i magont så det osar skunk om det. Aj aj! 

10 kommentarer

Beatrice

25 Nov 2012 11:19

Tiden innan jul är urmysig! Massa mys med ljus och förberedelser!

Jag har också blivit otroligt irriterad på alla fitspo som ska äta nyttigt hit och dit. Inget godis; snabbmat eller liknande.. Så sitter man här och verkligen vill äta onyttigt för att man inte gjort de på såååå länge.. När man väl köper en liten godispåse så känns det som att alla kollar och tänker "fan vad onyttig hon är!! Man ska inte äta sånt; vad görhon?".. Sen känns de fel också för att jag inte tränar och är då inte värd godiset.. Nej usch! Vi ska göra de vi känner för, eller hur!? För vi är bättre!

Pepparkakor ska jag njuta av sen i december! Med smör och ost (a) Vet att jag brukade äta mariekex/ digestive med en massa smör och ost.. Så varför inte pepparkakor också? :D ta hand om dig!! <3

Svar: ja varför inte? bara fantasin sätter gränser (och smaklökarna hehe)!
håller helt med dig om det där med godiset. skäms också något enormt. liksom "jag tränar inte nej, så varför ska jag då äta onttigt? det är jag fan inte värd då!"
men vafan! jävla ätstörning skit ner dig. vill jag ha, tar jag och äter!
så det så!

kramar
Mia Olsen

Maja

25 Nov 2012 17:17

Tänkte också på det igår, herregud alltås. En ynka månad, sedan är det över. December är ofta den månaden som bara springer förbi, den hinner knappt börja innan den är slut.
Kram! <3

Anonym

26 Nov 2012 00:08

Pepparkakor med mögelost. Ååhhhhh.

Cecilia

26 Nov 2012 17:22

Sv: Mackan på bilden var den jag åt på kvällen :)) Så det blev större ;)

Hoppas du har en fin dag!! Kram till dig :)

Cecilia

27 Nov 2012 16:37

Sv: "Skönt" att någon känner igen sig! Dock är det så jääääkla jobbigt. Känner verkligen att det begränsar mig. Känner du med det?

Och ja, allt detta är urkorkat. Suck!

JOSEFINE ANDERSSON

29 Nov 2012 08:13

skulle ha kommenterat övre inlägget, men gick inte... men du skriver så jäkla bra mia, något du är grym på! fortsätt så!

och taaack hihiih :D jo jag fick en asgrym födelsedag trotsallt :D så ja, nu är jag 18, shiiiieeet....!

btw, vad gör du i danmark :D? om jag inte fattat fel
PUSSS

Svar: jag har en hel del vänner och min stora syster bor där. :D är halvdanskar i denna familjen vettu, spenderat typ halva min barndom i danmark. mitt "andra hem" typ. :)älskar dock köpenhamn mest och jylland. hihi ^^

låter härligt du! sup nu inte skallen av dig när du är ute hihi ;)
ha en as bra jul helg snyggish!
Mia Olsen

Hanna

29 Nov 2012 20:20

Kunde av nån anledning inte kommentera på ditt senaste inlägg så kör här istället :) Ville bara säga hur otroligt bra och klokt ditt inlägg var gällande att ta på allvar. Allt stämde så bra och man kunde önska att fler skulle slå näven i bordet när de ser någon som har tendenser. En viktig aspekt också är ju att en ätstörd väldigt sällan tror att hen är sjuk, att hen förstår alla symptom och att alla kriterier passar men att självbilden är så pass låg att hen inte tycker att hen är "värd" att få kallas sjuk eller få hjälp. Minns att för mig var diagnosen faktiskt en form av befrielse..
Tack för din fina blogg! Stor kram

Svar: tack själv för din respons! det är sådant här som peppar en till att skriva ännu mer!håller helt med dig. det värsta är ju som sagt att de sjuka oftast (alltid) vägrar inse det själv. det är det som är det farligaste i det hela. och att de är så jäkla duktiga på att manipulera sin omgivning.
vet en tjej som lyckades manipulera sin familj så pass att hennes kropp en dag bara lade av. hon dog pga svälten, pga att ätstörningen fick henne att ljuga sig blå och gul inför dem hon älskade.. det är så hemskt och att folk inte heller riktigt kan inse hur sjukt jäkla allvarligt det här faktiskt är!
Mia Olsen

Wilma

30 Nov 2012 22:22

Svar; nej, eftersom det är glass i, haha :) kram

Anonym

04 Dec 2012 11:06

Säljer boken "Då fanns ingen nåd" - en bok om anorexia billigt på tradera kika in om du är intresserad http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=2864231

Viccy

30 Dec 2012 15:09

Vilken fin ljusstake med lussebullar, hehe :)

Svar: hihi tack :)
Mia Olsen

Kommentera

Publiceras ej