hoppsan hejsan då var man tillbaka i sverige igen då. köpenhamn. älskade ställe. behövde ett miljö ombyte. en liten paus från mitt så kallade liv. så jag tog mitt pick och pack och tågresa i en timme hem till bästa. första gången jag åker hem till honom. har pratat om det till och från i snart fyra år tror jag det är nu. och först nu fick jag tummarna ur röven och tog mig dit. helt sinnes vad det var värt. har helt glömt bort hur mycket jag faktiskt älskar köpenhamn och "my second family". saknade var dem om inte annat. så glad så glad för att jag har dem. dem vet hur man bankar lite vett in i min annars så röriga och trasiga skalle.
när jag skulle åka hem. inbillade jag mig verkligen hur det kändes som att hela min bröstkorg skulle krossas. gå i bitar. hur någon stackar gammal städare hade fått stå och sopa upp resterna utav mig där. på köpenhamn huvudbanan. kommer lätt att åka dit igen. saknade och underbaraste fanskap som bor där. behöver dem. behöver det. min andra hälft.







kom dit med tåget. hade det inte varit för att jag känner igen hans jacka hade vi nog aldrig hittat varandra. virrpotta. gick och handlade lite dricka och grejer till kvällen. gick hem och munnarna gick i 190 på oss båda. kändes det i alla fall som. leende. skratt. glädje. äkta. tog oss ut i staden jag älskar. och in på "fifty". en äkta tror den var från new york sushi restaurang. beställde california rolls crabsticks min favorit och devils eye. en "koi drink". nu när man väl är arton får man ju lyxa till det ordentligt med drinkar och grejer. när vi skulle hem blev det helt plötsligt ett oväntat stopp på paradis för glass. trots att vädret var kallt och jag hade fått låna tröja för att inte frysa. apelsin/choklad och kaffe/choklad blev en nästan oslagbar kombo. håller fortfarande stenhårt fast vid att viol/lakrits är min oslagbara numero uno. bar av hemmåt för lite krök hemma hos honom med hans kompisar. somnade klockan alldeles för sent och vaknade ändå i hyfsad tid. chillade och käkade och chillade. halsade enochenhalv liter danskt icetea bästa. tiden sprang iväg. verkligen. allting gick så fruktansvärt snabbt. för snabbt. hann knappt njuta av min lilla vistelse där. saknar allting redan. jätte mycket. tåget gick sedan hem vid 1920 i med försening. men det gjorde ingenting. all tid spenderad där är guld värd. var inte hemma "hemma" förren klockan var runt en 2100. packade upp packade om. kedjerökte tills halsen höll på att lägga av. deckade i sängen med några trevliga folk på sms och mitt nya beroende. drawsomething.
när klockan slog 0100 lyckades äntligen john blund slå klubban i huvudet på mig. sömnen var verkligen needed.
.
hoppas eran helg har varit bra den med. och att ni får en bra kommande vecka. kom ihåg. allting går. bara man verkligen verkligen vill. och ger sig tusan på att det ska gå. endast du kan förändra dig och ditt liv. man kan tyvärr inte glida genom livet på en räkmacka. även om många tycks tro det går. förr eller senare kommer något och drar bort mattan under dina fötter. och du finner dig liggandes. sårbar. hjälplös.

7 kommentarer

ANGELICA.BLOGG.SE ♥

19 Mar 2012 19:41

SVAR: Tack för att du röstade på mitt bidrag, du kommer få en länk ikväll :D Hör av mig när inlägget är uppe :D

ANGELICA.BLOGG.SE ♥

19 Mar 2012 19:49

SVAR: Tack för att du röstade på mitt bidrag, du har nu en länk i mitt inlägg! Rösta gärna igen om du kan, så får du en till länk i nästa inlägg :D

Sara

20 Mar 2012 11:40

Sv: okej tack :) ska testa det!!

Victoria

20 Mar 2012 12:33

Sv: Synd, för det är riktigt gott - och nyttigt om man väljer rätt sort! :)



Kram på dig!

nathalie.

21 Mar 2012 18:12

vill bara tacka dig för de sista fina meningarna, och för att du gav mig en gnutta hopp om att man faktiskt kan förändra något om man verkligen vill det. tack, fina du!

Patrik

27 Mar 2012 13:37

Fin blogg du har :D

moa

30 Mar 2012 19:23

SV: Asså va? Jag menade vitt bröd och menar då att de är nyttigare än det för att vitt bröd blir man så fort mätt av sen blir man hungrig igen. Jag behöver inte lära mig nånting jag väljer ju själv de som är godast eller inte.

Kommentera

Publiceras ej