har haft "egen terapi" i helgen. umgåtts med en gammal, saknad, förstående vän fredag och lördag. långrunda med en massa voffsingar och mänskligt sällskap. det är inte ofta jag tillåter att någon är ute och går med mig.
ystad i går hem till syster med en massa folk. fira hennes födelsedag och våffeldagen. dock äter jag inte våfflor. det påminner mig bara om allt för mycket dåliga saker. så det fick bli att jag käkade ananas istället. godare.
dock har det inte gått en dag utan att det har spårat ut för mig förra veckan. idag också för den delen.
måste börja se över mig själv och mitt liv. för såhär får det inte fortsätta. psykiskt utmattad osvosv. you know the story.
idag har jag i alla fall bestämt att jag ska till lund efter skolan. gå och kolla efter lite böcker och käka ute någonstans. bara för att jag kan. för ätstörningen ligger för tillfället och slumrar tack vare alla andra psyk-idiotiska-tankar jag fått istället. inte så bra kanske.
men fick i alla fall ett tu tre ett sällskap som ville med. kan inte förstå varför h*n lägger ner mer tid på mig. jag är ett vandrande psykbryt just nu. inte det minsta lilla rolig att umgås med. inte alls.
jag ropar ständigt efter mig själv. den mia som jag trodde jag var. glad, sprallig, överspeedad, pratig, kämparglöd, envis som en åsna, skrattig osv. men hon tycks ha gått i dvala. borta. finns inte mer. inte tillgänglig. off. deleted.
VILL NI HA BÄTTRE UPPDATES FRÅN MIG ELLER BARA SE LITE MER AV VAD JAG HITTAR PÅ OCH INTE HITTAR PÅ SÅ KIKA IN PÅ MIN INSTAGRAM: miiaolsen.

12 kommentarer

nathalie.

26 Mar 2012 19:43

sv:

tack så jättemycket för ditt svar! och nu kommer mitt alldeles för sena, hehe..

jag upplever också att man blir lite seg i huvudet och allmänt avtrubbad av fluoxetinen, men det känns ändå som om jag inte har något annat val än att fortsätta med den. det är nog min enda utväg i nuläget, om det nu ens finns någon.

förresten, får du ofta panikattacker? jag får det, och jag vet helt seriöst inte vart jag ska ta vägen då. det är så hemskt. har du något tips kanske?

klart ditt svar hjälpte! tack igen och styrkekramar tillbaka till dig finis. jag tycker att du är så otroligt stark. <3

Olivia

26 Mar 2012 19:44

Jag måste bara få fråga, har du upplevt att du tappat mycket hår på grund av din sjukdom? Isåfall, lät du det bara vara eller försökte du göra något åt det?

Josefine Häggkvist

27 Mar 2012 12:23

Haha ja, sushi till frukost vore fan inte helt fel! Skulle lätt kunna leva på det, så brutaaaalt sanslöst gott!

Bodypalace

27 Mar 2012 19:43

=)

Elin

27 Mar 2012 20:16

sv:du är fin vännen...jag försöker, men det går så trögt & det är så in i helvetes jobbigt, men jag försöker !!

kram <3

Linnéa

27 Mar 2012 21:46

Den glada Mia kommer komma tillbaka kära du, jag lovar, just nu har hon bara kommit i skymundan eftersom sjukdomen har tagit över. Men så kommer det inte alltid att vara. Jag tror på dig! Ska börja följa dig på instagram med nu förresten!!



Svar: åh tack underbara du, vad gullig du är <3 sluta äta tänker jag definitivt inte göra, även om tanken slår mig ibland så skulle jag inte få för mig att göra det igen, inte som det ser ut nu iallafall. Tankarna må vara dumma och jag trivs inte alltid i min normala kropp, men det är bara att stå ut. Tack för dina peppande ord. Du är ju fantastiskt fin. Puss och kram <3

Linnéa

27 Mar 2012 21:50

Svar: tack för dina tips vännen, ska absolut ta detta till mig! kram

JOSEFINE ANDERSSON

29 Mar 2012 21:57

men vännen, det är klart folk bryr sig om dig ändån. folk som älskar en vill bara hjälpa en ur när man mår dåligt.. <3

och du, HELLOOOO where in the country do you live???!! (my veryvery good english, yep.)



skojjar du eller?!?! för det första så har banan smak alltid varit det jag väljer sen jag var liten, nomnom och för det andra MÖRK CHOKLAD OCH VALNÖTTER?? omfg. dögod. men somsagt, alla har vi olika smak ;)!!

Johanna

30 Mar 2012 22:56

sv: Ja, det får vi göra! Jag har faktiskt varit jätteduktig senaste dagarna med sånt :D



Förresten, var det dig jag såg på St Lars i... torsdags? Igår alltså, med andra ord? Jag vågade inte "tränga mig på" eftersom du inte verkade så glad, så ja... Får hoppas att vi stöter på varandra vid något annat tillfälle och under andra omständigheter :) Kram! Och kämpa på fina du!

ellen

31 Mar 2012 10:43

sv: tjaa inte 'avdelningen' men 'familjeterapin' heter det. Många är där med hela familjer, men jag är det själv med min terapeut och vi gör olika övningar, lagar mat och sånt. jag har verkligen iiiingen aning vad man ska kalla det! avdelning? mottagning?

Sassäh ᵔᴥᵔ

31 Mar 2012 15:49

Hallojs! Kikar in en sväng och önskar dig en fortsatt trevlig lördag :):) Lust att eventuellt göra ett bloglovinbyte? ;) KRAM

nojjz.blogg.se

Linnéa

02 Apr 2012 23:52

Svar: tack för dina tips vännen! jag har börjat vänja mig lite mer vid tuggumina nu, men jag ska prova plåsterna när mitt tuggummipaket är slut! Som sagt, tack för dina tips.



Hoppas du mår okej, tänker på dig. Stor kram!

Kommentera

Publiceras ej