extrem förkylning. rökar tills det känns som att halsen ska brinna upp. cigarett efter cigarett. ge mig något starkare. det gör ont. svider. kan knappt prata. knappt andas. släck elden. snälla någon bara släck elden. den som brinner för full kraft. inom mig. den skadar mig. smärta. kvävs. jag ville bara försöka leva. leva det liv jag blivit tilldelad. och som jag tydligen har full rätt att leva. men vad jag får tillbaka. är tusen fallt med ångest. självhat. monster. demoner.
"du är inte värd. inte värdig livets nektar. du förtjänar inte ditt leende. glädjen. du gör ingenting värt att talas om. du är inte värd att talas om. du är ingenting. du är skit. skit under allas skosulor. värdelös."
färden är lång. och bördan är stor.
jag brinner upp inatt. brinner ikapp. och ingen kommer för att släcka min eld. ingen. för jag är inte värd besväret. förtjänar inte. jag är ingen. du är någon.
jag mår verkligen psykiskt dåligt för tillfället. men ingen är vi felfria.
ni säger att ni inte ser. döljer. mig själv. virar in mig i tjocka lager "jag-är-glad" filtar. och vandrar ut från mitt hus varje dag. det hela är bara ett skådespel. ett spel. jag alldeles snart förlorar. stort.

9 kommentarer

Myra

21 Mar 2012 20:55

Fint skrivet. Verkligen!

elin

21 Mar 2012 21:07

gash! är de du på bilden :O

Melissa

22 Mar 2012 13:52

SV: Jag gör allt sånt i Photoshop! :)



Och läste ditt inlägg och vill bara säga:

Krya på dig, ta hand om dig, du är fin! <3

linnea

22 Mar 2012 20:15

"Jag vet att du är trött



Ensamhället är så kallt

Men värme finner du överallt"

Linnéa

22 Mar 2012 22:01

Kämpa kämpa kämpa och vägra ge upp! Du kan ta dig ur skiten.



Svar. förstår hur du menar.. jag är fortfarande psykiskt utmattad ibland, men innan var jag det dygnet runt i grymt lång tid. mitt tips är att berätta för någon hur du känner, och dessutom ventilera alla dina tankar, det gör att orken växer lite. Kram på dig!

matildus

24 Mar 2012 17:38

När jag mår dåligt blir mitt förhållande till mat ganska destruktivt, så egentligen är det nog inte maten i sig som är problemet utan mer mitt skeva psyke i allmänhet.. men ja, emellanåt blir det lite kämpigt men jag jobbar på!

tack fina du, sänder varma tankar tillbaka!

Linnéa

26 Mar 2012 10:49

Svar: åh vad tårarna rann när jag läste din kommentar. Tack för dina fantastiskt fina ord, och enormt med credd till dig som kämpar på! fortsätt med att inte räkna kalorier, fortsätt med att inte skriva upp det, ju mer du går emot anorexin, desto större makt får DU! Kämpa kämpa kämpa och ge aldrig upp. Jag ska fortsätta försöka vara peppande, det betyder mycket för mig om jag kan hjälpa någon. Miljoner kramar, fina fina du! <3

Victoria

26 Mar 2012 11:08

Sv: Skulle jag kunna göra! Men har nog inte tid till att skriva något reportage... Men kanske! ;) Ska skriva ut när frukostarna är Living food också :)

spetsflickan

13 Apr 2012 01:55

Hej! Din blogg jättefin! Du skriver jättebra och beskriver känslor otroligt vackert. Hoppas att det löser sig för dig, all lycka! Kram

Kommentera

Publiceras ej