Det första man hör när man kommer hem är hur hundarna gnäller och har sig, man kommer in, blir överfallen och får några inte så feta hundpussar, tar första cigen på innergården, plockar undan lite på rummet och tänder musik så högt att högtalarna knastrar.
Öppnar fönsterna på fullt och bäddar min säng och känner hur hjärtat sakta går i bitar medans tiden rullar på för fort.
Varje minut, varje sekund här är dyrbar slösad tid.

Jag kunde ju ha gått ut och gått lite för långt, i lite för lite kläder, komma hem, svettig och flåsande.
Med lila och blå kropp.
Kunde ju proppat mig full med ångestdämpande sedan deckat i sängen runt tre på natten.
Sovit till tre dagen därpå, sedan gett mig ut och gått igen.

Missfärgad kropp, missfärgat liv, misspassande människa.

Fast nä.
Nu ska jag fan se till att komma ut från den jävla behandlingsavdelningen (eller akutavdelningen som jag är på just nu).
Jag ska komma ut!

Jag ska sluta försöka överleva
Och börja leva!

Har halvdags-permis ikväll till imorn klockan två cirka. Skönt som fan kan jag säga!

5 kommentarer

Alexandra

26 Jun 2011 21:50

skulle bli superglad om du ville kika in på min blogg, kram :)

mysan

26 Jun 2011 22:05

Hej snälla söt du! :)

Kolla mitt inlägg som heter " min jobbiga period" Skulle betyda otroligt mycket om du hjälpte mig och du kanske vet nån som mår dåligt som jag kan hjälpa?

snälla ignorera inte denna kommentar för jag är seriös vill inte att människor ska lida så snälla hjälp mig nu!

Kram! <3

Elin Pettersson

26 Jun 2011 22:10

fy fan vad bra du är, måste bara säga det, kämpa på, jag kämpar med dig, vi fixar detta !

Anonym

29 Jun 2011 01:39

MIA! du klarar detta. Du är bäst, du är stark och envis. Kämpa på min vän. Det är allt du behöver göra för att sen få komma ut.

Anonym

19 Jul 2011 20:54

Så kul att läsa din blogg igen, saknat dig. Du skriver så fint. Låter konstigt kanske, men jag menar du är jätteduktig på att skriva och kan säkert hjälpa många i samma situation. Så Mia din kommentar att börja leva låter som en bra start. Lycka till och hoppas vi ses snart. Stor Kram Annika

Kommentera

Publiceras ej