Vaknade seriöst tjugo över sju imorse. Och somnade inte förrens halv fyra inatt. Sovit cirka fyra timmar då ja, plus bakfylla på det. Underbart!

Igår var riktigt fint, och trots att snön lyste med sin frånvaro så var detta en utav de bästa jularna jag har haft sedan jag var liten skit. Maten gick bra, gröten gick änu bättre, men julgodiset blev det inget av för mig denna julafton. Kände att det inte riktigt gick ihop. Men för övrigt spelade vi "Pakke leg/Julklapps lek" och bara var. Nästan hela familjen samlad denna gången, gillar't!
När alla hade åkt hem så traskade jag, Robin och Bengan upp till thailändaren för att spela Beer Pong. En oväntad Sandra (som annars håller till i USA) kom också inom och spelade med oss, jätte kul och se dig igen snäckan! Där var vi och spelade och drack och klockan bara sprang iväg, så jag traskade slutligen hem för att sova en som jag trodde det skulle bli "skönhetssömn". Tjii fick jag!
Vaknade ju som sagt tjugo över sju imorse och mådde som jag förtjänat. Hinkade i mig litervis med vatten och gick sedan och lade mig en stund till. Men kunde inte somna om, så lär sova gott inatt istället. Lallade istället efter någon timme ner i köket och lassade upp en stor (för mig) portion tomtegröt och satte mig och åt. Bara sådär, utan att räkna, utan att mäta upp. Bara sådär! Sedan satte jag mig i soffan och kollade på favorit serien Supernatural och åt några bitar ur chokladasken, också bara sådär.
.
Har nu käkat en god lunch bestående av rester från igår, dvs mina favoriter: brunkål och mammas rödkålssallad med valnötter, äpple, russin och hemmagjord dressing. Känner mig förfånansvärt lätt idag. Kanske ska börja dricka lite oftare så man alltid kan få känna såhär? Haha, skämt åsido!
Och en liten sak också;
För er som skriver/säger/tycker: "kan ni som lägger upp era julklappar/skriver vad ni fått i juklapp sluta med det?"
Liksom varför skulle man sluta med det? Det har aldrig slagit er att dem som skriver ut det är stolta och glada över dem? Och varför skulle dem inte få lov att visa upp vad dem är glada för? Avundsjuka!
Så bara för det ska jag rada upp det jag fått hitintills:
  • En stor röd Lammfilts pläd
  • Dusch gel med papaya/mango lukt
  • 3 böcker (Arvtagaren, Harry Potter och dödsrelikerna & Gåvan)
  • Presentkort på HM
  • 2 mumin/lilla my koppar
  • (En kalender till vovvarna)
  • Och slutligen lite klirr i kassan

22 kommentarer

Elin

25 Dec 2011 17:21

LÅter som du haft en super mysig jul ju, det förtjänar du verkligen och ännu bättre att du klarade av att äta också, och vad söt hunden på bilden är också, lika söt som du Mia ! <3

ellen

25 Dec 2011 19:13

åh du är så duktig <3

Anonym

25 Dec 2011 22:29

Amanda

26 Dec 2011 12:16

Sv: Haha ja jag vet! Helt sjukt, måste varit väldigt snäll i år ;)

camilla

26 Dec 2011 14:04

Låter helt fantastiskt du:D skönt att du kunde tillåta dig själv all den goda maten :D de gick kanon för mig med :D åt en massa julskinka o allt jag ville :) åt inte supermycket godis men testade allt hemgjort som de bjöds på:D



vilken julklapp e du mest nöjd med?:D jag fick mest pengar, jeans, o små grejer :)



Hur mår du idag?:D

ellen

26 Dec 2011 17:49

ja jag tycker att det är jätte gott! (har inte ätit några detta året men..)

man får göra rätt små bitar för dom är väldigt ''mäktiga'' eller vad man ska säga. skit enkla att göra med :)

Elin

26 Dec 2011 20:49

sv: vad roligt, lycka till ! :) <3

Louise

26 Dec 2011 22:12

Sv: Inte som jag borde.

Jag går upp varje morgon och äter frukost och går sen och lägger mig igen. Men sen blir det lite att jag äter när "jag är hungrig". Men försöker nu att komma tillbaka till måltidsschemat :)

Louise

27 Dec 2011 16:11

Sv: haha eller hur :D

Elin

27 Dec 2011 22:11

sv: det har jag gjort, elinpettersson95 ;)

jessica

27 Dec 2011 22:16

vilken fin blogg du har, och vilken söt & stark tjej som driver den. <3



du verkar ha haft en jättebra jul, de förtjänar du och starkt av dig att kunna äta oså. :) de är första gången som jag kommenterar här, och har inte varit inne på din blogg så mycket heller. hur går det för dig nu? styrkekramar. <3

matildus

27 Dec 2011 22:23

Åh, vilken härlig julhelg du verkar ha haft, så väldigt fint!

Och tack så hemskt mycket för din uppmuntrande kommentar.

Det värmer verkligen i hjärtat ska du veta, fina gulliga du.

Hoppas att du får en lika trevlig fortsättning nu!

Amanda

28 Dec 2011 14:12

Du har en superbra blogg!

Följer dig varje dag och tycker du verkar otroligt stark, kämpa på så! <3

Jag har själv anorexi och har haft de i två år nu och är ännu inte frisk, vet inte hur jag ska ta mig åt för att bli de heller.

Nadja

28 Dec 2011 16:10

Visst är den super? :D jag får alltid en kick efter en bruk Skyr, det är en fin gåva från Island vi fått! Wow, vilken bussig far du har, med så många flak så snackar vi muskellycka för din del :D



Tack snälla du och detsamma, hoppas du fick en fin julafton. Har du varit på rean något?

Jennifer

28 Dec 2011 19:13

Sv: Jag har dock haft alla de medicinerna förut, men tydligen ska jag testa det igen.

Men tack så mycket <3

jessica

29 Dec 2011 11:30

visst är det så man får tänka, ny dag imorgon och nya tag då. man får aldrig ge sig! går du på någon behandling? :)

Johanna

29 Dec 2011 13:09

SV: Åh, det är starkt av dig! DU förtjänar att må så bra som bara den!

Med mig är det bra i huvudet idag, det negativa är dock att min kropp verkar vara svagare än någonsin. Är extra kall om händerna och sitter och darrar av utmattning, även fast jag knappt har rört på mig. Lite läskigt..



Javisst, jag ska försök fixa en bild på framsidan också :) Kram <3

Anonym

29 Dec 2011 16:04

Sv: Det är verkligen hemskt :S

Louise

29 Dec 2011 16:04

Sv: Det är verkligen henmskt! :(

Nadja

29 Dec 2011 16:53

Äsch då, vad tråkigt! Men Chai pulver är ju bra det med, du kom hem med något iallfall! :D

camilla

29 Dec 2011 18:29

Hihih men du får försöka komma till ullared någongång då :D åå ja vet de brukar vara aslång kö men de e så bra runt den dagen vi åker för då e de knappt några :) var max en person före i kön :) hihi! perfekt :)



Hur mår du idag? har du gjort något skojsigt?

glad fortsättning till dig med :D

Sandra

30 Dec 2011 18:53

De va jättekul o träffa dig :)

Får se till o träffas snart igen tycker jag!

Kommentera

Publiceras ej